Innan & efter

Innan jag blev gravid:

Innan jag blev gravid nu då... Då trodde jag verkligen att iallafall mitt liv gick ut på att festa eller dricka alkohol var och varannan helg nästan, för att det var då man hade endast "kul" och självklart tycker jag att det fortfarande är jättekul att vara med ens vänner och dricka gott, bli fuller och ha lite extra skoj :) Men jag känner att det är något jag lätt skulle kunna ge upp för gott, bara för Isabelles skull! Jag kände verkligen att de var livet, ute varje kväll och dricka sig redlös. Men ack!


Efter Isabelle föddes:

Efter Isabelle föddes... Så vet jag vad som är meningen med livet! Att föröka sig (såklart haha) och älska sina nära och kära. Okej jag visste att man skulle älska sina nära och kära innan klart men man får verkligen mer känsla för att ta hand om sina vänner, familj och min lilla familj med Isabelle, även om vi bara består för tillfället av två personer. Och jag tänker fortfarande träffa mina vänner och gå ut och ha skitkul med dom när jag får tid över, inte så helt lätt att vara ensamstående mamma men jag gör så gott jag kan, tro mig! Jag fann en av dom sista bitarna i ens liv som gör det helt, Isabelle. Min fina dotter.


Under graviditeten:

Under graviditeten med min dotter Isabelle, var jag ett rent helvete. Speciellt mot en viss person. Andreas. Han var nog den som fick ta mest stryk och skit av mig. Pågrundav mina äckliga cp hormoner jag fick skyhögt av. Jag är djupt ledsen att jag sårat dig och aldrig riktigt uppskattade allting du gjorde för oss. Jag skulle aldrig tagit dig för givet, de vet jag men det blir lätt så tyvärr. Alla vet nog själva hur det är när man väl är i ett förhållande, ni vet nog hur jag menar. Antar jag iallafall... Det kändes verkligen som att mina hormoner aldrig skulle försvinna, men det gjorde dom tills slut. Då jag själv blev lugn, när Isabelle kom till mig!


Tankarna efter allting som hänt:

Tankarna efter allting som hänt nu... Jag är oerhört glad att jag äntligen fått träffa den varelsen som spökade i min mage dagligen i månader :) Jag är glad att du är ute ur mig nu, för alla mina hemska hormoner är borta, och eftersom jag inte ammar (kan inte amma) så har jag inte heller hormoner pågrundav det, och det har gjort allting så mycket lättare. Nu är jag som jag var innan, till sättet men tyvärr inte kroppsligt men som en bra vän jag fann under graviditeten, Rebecca Swahn :) sa en förbaskat fin sak, som jag efter tagit och tagit åt mig bra nu :) Att ens bristiningar på kroppen man fick under graviditeten kanske inte är dom tjusigaste men att man får se dom som kärleksärr, hade jag aldrig fått dom hade jag aldrig fått mitt barn :) Och det är väldigt sant sagt och vackert sagt Rebecca. Jag hoppas att vi kan ses till sommaren med våra småttingar!


I forsättningen:

I fortsättningen, efter ny kärlek när det nu blir av, då kommer jag se till att människan älskar inte bara mig, älskar både mig och Isabelle, att den människan kommer sätta oss i första hand och acceptera Isabelle! Nu söker jag ingenting alls, mer än nya vänner isåfall och det har jag minsann fått :) Vilket jag är jätteglad för, och hoppas på många fler såklart! Och jag vet att i mitt nu nästa förhållande, kommer det bli bättre än bäst :)
Jag har gjort otroligt många fel och misstag i mina förra förhållanden, dock är dom bara två men dom har varit upp och ner som alla andras, men jag har varit ett kaos /; Men nu jävlar, jag har förändrat mig och jag älskar min förändring! Jag har blivit en sådan otroligt bättre, starkare och mer självständigare människa än vad jag någonsin varit. Och jag börjar lite smått att gilla mig själv, hihihi! Jag vet att jag kommer hitta den rätte för mig och Isabelle, en människa som kommer älska oss och en människa jag kommer älska väldigt mycket tillbaka. Klart att det kommer ta sin tid att läka ihop nu efter allting som hänt, men jag börjar se det mer positivt nu i framtiden för oss två, för mig och min fantastiskt underbara dotter Isabelle!


Jag tänkte faktiskt relativt snart, troligen imorgon ha en frågestund här. Där alla får fråga vad som vill om mig och mitt liv och jag skall vara ärlig hela tiden! Men blir det någon fråga som blir För personlig, kommer jag skriva det och hoppa över den. Någon måtta får det allt vara ^^,

Nu tänkte jag hitta något att knapra på? Om jag ens vill ha någonting? Jag har stannat på min vikt och jag har ingen matlust alls längre /; Vet inte varför, troligen kanske för denna stora omställningen i min skalle efter allting, och nej inte för att jag fick Belle, men annat som hänt, händer i mitt liv just nu... Jag försöker äta mer men jag är inte hungrig. Jag äter frukost, vilket kan innebära lite yogurt eller någon liten smörgås, sedan kanske jag äter någon kaka och sedan är jag nöjd för hela dagen. Känns inte friskt, och det säger mamma och pappa också, men det är som om jag äter, vill det upp ändå. Ur knepig känsla! :S Vet inte varför, men jag är billig i matkostnader haha :) Något positivt kommer det alltid ur allting! Nej vad dum jag är ^^ Nu kilar jag! Faktiskt!

Madelly abdikerar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0