8

8 dagar kvar tills lill älskling SKALL vara ute ^^, <3

Kontrollen igår hos barnmorskan gick bra, rätt långt samtal och sedan kontrollen såklart. bebis hjärtslag låg på 135slag/minut och sedan kände hon på magen och de var fortfarande bra, kollade mitt blodtryck och de var okej. Sist mätte hon magen och den var bra sa hon, 34 cm ligger min SF kurva på just nu i vecka 39 (v38+5). Så det var bra med det. Sedan träffade jag en kompis, pratade och sov över :)

Åkte hem idag vid 08 någongång, Linda kom och hämtade upp mig och åkte hem...
Idag har jag inte alls gjort mycket, typ som igår. Matlusten har försvunnit helt, eller jag är hungrig (magen alltså) men inte själva jag /; Så det är rätt jobbigt. När jag vägde mig igår hos min BM hade jag gått ner 2 kilon också -.- och det är på en vecka ;O Hmm, jobbigt :( Igår åt jag lunch vid halv ett ungefär, en liten pizza bit efter det ingenting, bara drack vatten. Idag åt jag senast vid 19 tiden, då vi åt middag här. Åt en köttbulle och två små stycken stekta potatisar med några små morötter till, i bitar alltså... Matlusten är väl inte direkt på topp när man inte är på topp antar jag? :(

Jag känner själv att när jag gick in i vecka 39 (38+0) så har dagarna verkligen gått hur långsamt som helst, lite tråkigt emellan åt men äsch :) Jag gillar min lilla mage och känner att jag vill ha kvar den 2 veckor till, haha konstigt nog även om jag gärna vill ha ut dig bebis :) mamma är konstig. haha
Jag har verkligen gjort allt under graviditeten för att försöka få dig så frisk som möjligt alltså med andra ord inte röka någonting, dricka eller snusa osv och det har gått super bra :) klart att man kan känna suget efter en öl eller två ibland haha, och detsamma med en cigarett :o Men jag skulle aldrig kunna förlåta mig själv om du skulle bli sjuk pga någonting jag gjort som jag kunde förhindra :( Aldrig ! Just därför väljer jag att offta allt för dig såklart lill pluttis <3 detsamma gäller när jag ammar sedan också såklart, hehe :) Men när det börjar avta så kommer jag kunna leva lite mer fritt på det planet :D Så jag har mycket att se fram emot om man säger så !

Tänk ändå att det bara är drygt åtta dagar kvar nu bara? Jag kommer ihåg när man fick reda på att man var gravid, i vecka 9+3 eller vad det var och man kände att det snart var där :D haha. Sedan var man i vecka 20+0 helt plötsligt och halva tiden hade redan gått :o vipps så försvann den tiden.
Sedan var man i vecka 25.. Vecka 30 och sedan vecka 35, och då kände jag att det hade gått för fort haha. Och nu efter man gick in i vecka 37+0 för 1.5 vecka sedan har det gått sååå långsamt , och så har man äntligen förstått att " nu, nu kan det hända närsomhelst fan " :o :) Magisk känsla.
Att från några få veckot lill älskling till nu. kan knappt förstå det själv när jag tänker efter... Jag vill så gärna träffa dig men ändå är jag så otroligt nervös. "Tänk om jag gör fel? Jag kanske inte bör göra såhär? Vad gör jag nu?" dom frågorna är med mig ständigt nu, och kommer vara det efter bebis är just född. Hur jag kommer klara av det ? Jo klart jag vet att jag kommer klara av det men just, om jag gör något fel? :( är så orolig... men det kommer väl med tiden, när man lärt känna sitt barn :) <3


Så nu äntligen laddas min bajs tröga mobil, yey! haha. har inte haft någon ork eller lust att sitta vid datorn idag alls. Har varit så nerstämd :( bebis pucklar på nu också, känns som att alla vill vara dumma :o haha. skoja :) ne men gårdagen var bra men denna dagen sisådär. Från kl 13 ungefär har jag legat i sängen och vilat, halvsovit och sedan sovit 1-2 timmar. Vaknade förut vid 18-19 tiden, gick ut till köket och pratade lite med Linda när hon gjorde middagen... Sedan åt vi vid 19.30(?) kanske och sen kom Martin hem, satt och pratade alla tre :) efter det hjälpte jag barnen här med deras skol läxor :) läsning och matte. Det gick bra !
Sedan hoppade jag ner i sängen igen, mobilen laddas fortfarande. tröga fan skap :o haha. buhu. Skall strax dra mig till kojjs också.. Imorgon blir det troligen Partille några timmar :) vandra omkring på Allum med mamma och mormor en stund. mamma som bjuder mig ner och hem ! Efter det blir det hemgång för min del och vet ej sedan vad som väntar... Åker väl isåfall in på förmiddagen vid 10 troligen så man är där innan 11 på förmiddagen iallafall :) Något kul man gör iallafall...

Nu avslutar jag här...
Bebis växer långsamt men säkert haha, vecka 38+5 idag :)
Undra när du kommer ut älskling? Men vänta helst 2-3 veckor till <3

Ha det fint pruttkorvar

Elly abdikerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0