99.6 %

Du är på dag 279 av 280. (99,6%).
Du är i vecka 40.
Du har gått 39 fulla veckor och 5 fulla dagar (v39+5).
Du är i 9:e kalendermånaden.
Du är i 10:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester tre.
Beräknat förlossningsdatum Tors 4 feb 2010.
Du har 1 dag kvar till beräknad förlossning.

Detta är så jäkla spännande nu! Idag har mina tankar riktigt kommit igång, och jag har sagt nu sedan veckor tillbaka att bebis gärna får stanna därinne 1-3 veckor till, haha men nu känner jag verkligen bara att bebis måste komma ut nu :p Mamma längtar efter dig så jäkla mycket nu, nu är längtan enorm!

Sitter och funderar på hur min förlossning kommer att sätta igång... med slemproppen? vattenavgång? eller värkar? Återstår bara att se och de är så spännande nu så jag håller på att skita på mig, haha. Okej inte ordagrant men, i tankarna höhö :)

Jag är otroligt glad att jag har mina två äldre syskon som stöd, dom har varit mitt största stöd dom sista veckorna. Jag älskar Linda och Annelie :) Mamma har självklart också varit ett stort stöd men mina äldre syskon är lättare att prata med om vissa saker, vissa saker jag inte ens kan berätta min lillasyster Josefine, och hon har jag sågott som alltid kunnat säga allting för, men inte längre. Man har väl mognat mer i sig själv dom sista veckorna som gått nu... Vilket gör mig glad. Känns som att livet håller på att vända även om dagarna är på botten i tankarna, då saknaden sitter fast inom en :( Men jag kan andas, jag klarar mig själv! Jag känner mig stark. Livets bitar börjar falla på plats även då det är skit, bit för bit. Och just nu ekomonin börjar falla på plats. Skönt, sedan är det bebis man väntar på så man kan ta den biten och sedan sköta om bebis. Sedan skaffa sig en lägenhet, antingen i Borås eller Göteborg :) Hittade bra lägenheter i Borås igår som jag egentligen vill söka, men just nu har jag inte råd eller tid , kan inte riktigt flytta ännu. Men snart så :)
Om 1-2 månader kan jag nog flytta om det är brott, känns fel att bo här. Vill komma till något eget och kalla hem, känns inte som att man bor någonstans just nu, är ju bara inneboende. Nog att vi är jättebra vänner jag och Linda (min syster) men de börjar kännas att man är på varandra, alltid bra med stöd från famijlen men jag känner att jag vill klara av detta själv. Bebis, lägenhet och sedan få skolan igång. Någonting jag verkligen vill komma igång med, men måste dock vänta några månader, så till sen vår eller tidig sommar kommer nog skolan igång iallafall :) Längtar efter det!

Mamma älskar dig, de vet du!
Pratar med dig hela tiden <3

Jag och syster Linda kollade på en kort dvd film igår och mycket nytt man fick reda på alltså :) saker man inte alls visste som var super intressanta :o Första veckorna ser bebis bara saker på 25 cm avstånd från sina ögon, resten är suddigt. Bebis ser saker i svartvitt i början, första veckorna alltså. Och massa annat fräckt! ;)

Du är super efterlängtad älskling <3

Elly abdikerar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0