25 februari 2010

Vi somnade igår runt 23 tiden sedan vaknde hon strax innan 02, och hon fick mat och rapning. Somnade om och vaknade 05.30 :D Gissa vem som var glad då? Jo jag, jag hade ju fan fått sova länge nu! Haha :) Dock vaknade jag av att hon skrek vid 04 inatt, kollade och tänkte att hon ville ha ny blöja eller mat så kollade jag till henne men så skrek hon bara i sömnen, haha. Vadå lura mamma? Jajja bajja dig Isabelle! :P

Idag är de den 25:e dvs alla får lön? Jajo, dom som har jobb ja :D Haha. Själv får jag vänta tills nästa 20:e för att få några pengar :O Illa för min del! Hursomhelst :)

Satt lite igår och kollade i min lilla förlossningsjounal från BB. Rätt skoj faktiskt, dock är den bara på tre sidor men ääääääsch :D vad gör de? :) hihi.

Värkar började: 10.02.08 - kl. 03.00
Etablerade värkar: 10.02.08 - kl. 22.00
Amniotomi gjordes: 10.02.09 - kl 01.20
Krystvärkar från: 10.02.09 - kl 02.00
Barnet föddes: 10.02.09 - kl. 02.26 <3


Amniotomi = När jag gör hål på fosterhinnorna så att vattnet går.

Lite kul läsning i den tråkiga vardagen :D

Blödning t o m placentas avgång: 50 ml
Blödning efter placentas avgång - 2 tim: 100 ml
Totalt: 150 ml blod förlorande jag under förlossningen,

inte så farligt mycket iallafall : )

Förlossningsställning:
Sittande

Vad chockad jag blev när jag läste det! Jag trodde jag mer låg ner som i gynnställning men min syster som var med förklarade för mig att jag halvsatt upp men när jag väl krystade så satte jag mig upp med huvud och rygg så det räknas som att jag satt. Haha sittande aja ^^

Det enda som jag läser om Isabelle nu som kanske är mer "negativt" är att hennes hjärt rytm är ojämn, slår oregelbundet. Alltså, det slår vanligt och ibland hoppar det över ett slag och slår nästa dubbelslag och sedan vanligt och så samma sak igen. Ingenting farligt iallafall :) Som tur är! Men annars är hon en helt frisk och kry liten tös! :D Det står så i hennes journal här iallafall, eller min journal OM henne :)

Och Isabelle, min lilla flicka kom i vecka 40+4.
Även om hon kom lite senare än "beräknat" så var hon såpass liten ändå. Lill tösen! <3
Vikt vid födseln: 2820 gram
Längd vid födseln: 49 cm
Huvudomfång vid födseln: 33 cm

Och i måndags, drygt två veckor efter förlossningen ligger dessa sakerna på;
Vikt idag: 2830 gram
Längd idag: 49.5 cm
Huvudomfång idag: 34.1 cm

Min vikt innan förlossningen var: 75 kg
Och fem dagar efter var min vikt: 68 kg
Min vikt just denna sekund (haha): 64 kg

Så på 2 veckor och 2 dagar har jag gått ner 11 kg :)
Vilket är helt okej för mig ^^ jag stressar inte direkt, eller bantar. Lever normalt och sätter Isabelle i första hand ! <3 När jag skrev in mig hos barnmorskan första gången vägde jag 59 kg så några kg till och jag är "back on track" så kallat ;P

Nu måste jag börja fixa iordning mig och packa känner jag annars kommer vi aldrig iväg sedan när pappa väl kommit för att hämta oss här haha :) Segbollar vi är i vanliga fall. Fixade barnvagnen igår, och fixade lite annat. Nu får jag leta kläder att ha på mig, sedan ta på henne här och packa ner allting vi behöver ha med oss! Sedan skall vi äta frukost (igen för belle :P) och invänta papi <3 :) Tjao!



Mammas älskade flicka!

Madelly & Isabelle abdikerar :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0