22 februari 2010

Nu har jag fått uträtta en jäkla massa saker på Försäkringskassan där jag begärde föräldrapenning nu. Skatteverket och fixade med folkboföring så jag och Belle blir skrivna här hos Linda nu snart, fixade papperna med Isabelles fyra sista siffror nu också :) Och Arbetsförmedlingen :) Så nu har jag alla papper klara inför torsdag för Familjerätten, och nu på måndag hos Soc. Känns jättebra att fått det gjort! Äntligen! Och senare till kvällen skall vi åka hem till en familj och köpa en handpump till mig, eftersom vi skall lämna elpumpen imorgon på Borås sjukhus och samtidigt gå på amningshjälp, eller jag och Isabelle skall ;) Hihi

Var hos BVC förut, allt såg kanon ut! Hon växer kanon nu och vikten är betydligt bättre än innan :) Det gör mamma glad! Fick D-droppar som vi skall börja med om två veckor då hon är en månad. Vi vägde henne, och hon hade gått upp över sin födelsevikt nu äntligen, så nu väger lill damen 2830 gram, och hon har vuxit 0.5 cm på längden alltså nu 49.5 cm lång, och henne huvudomfång har blivit 1.1 cm större, 34.1 cm nu. :) Min flicka blir så stor nu! Hihi <3

Idag fick jag även besked om att jag blev antagen till Vuxenutbildningen i Borås, men var tyvärr tvungen att tacka nej till det. 1: Jag har inte tillräckligt med pengar just nu. 2: Jag har ingen egen dator. Så det hade blivit lite knivigt, men sedan när jag har egen lägenhet innan sommaren är slut så skall jag börja plugga igen :)

Och bara för att jag lyssnade mycket på Marilyn Manson, Slipknot och Korn när Isabelle låg i min mage kommer hon antagligen ihåg ljud från låtarna osv, så nu är de lätt att göra så hon somnar, bara sätta på Manson eller Slipknot, det somnar hon lättast av :) Och nu är hon van vid bullriga ljud överallt, när hon sover, och kan somna till ! Äntligen :D Haha. Häromdagen när jag skulle dammsuga mitt rum så låg hon och sov så började härinne och hon vaknade inte, detsamma när Lindas barn har vänner här och hon ser lite dåsig ut, somnar hon superlätt ändå när dom springer omkring, skriker och slår sönder saker, haha :) Väldigt bra! Mamma glad! ;P
Nu har hon precis fått mat och jag har rapat henne bra, nu somnade hon som en stock här i sängen breve mig hah :) Mammas sötnos ! <3


Och nu kommer äntligen lite nya bilder på stora flickan <3


 


Mamma Madde älskar sin dotter Isabelle <3

Madelly & Isabelle abdikerar


Kommentarer
Postat av: bea

vad ni är fina :)

2010-02-22 @ 21:51:49
URL: http://heyitsbea.devote.se
Postat av: Mia - 17år och Mamma till William och Marcus!<3

Hej! :).



UngaFöräldrar-gruppen på HultaFamiljeCentrum är öppen varje måndag mellan 09.00-12.00.

Bara att ta med dottern och hälsa på alla där borta! :D

Jag ska kanske dit nästa måndag, beror på hur barnen mår osv.



Ps. nu har det varit mycket magsjuka på G, så var försiktig när du rör dig ute med din dotter. De smittar skit snabbt! Jag va på UngaFöäldrar förra måndagen, och William blev magsjuk dagen efter. Och igår när jag va där en snabbbis och lämnade ett papper så sa Lena att alla som va där förra måndagen låg hemma och hade magsjuka! :S



//kram, Mia

2010-02-23 @ 09:35:12
URL: http://snuttegubbe.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0