2

2 dagar kvar enligt BF tills du lille bebis skall komma till världen, men du får gärna stanna därinne lite till :) haha <3

Igår var jag i Borås på Unga föräldrar möte. kom lite försent för att busssen från Alingsås var sen, och sedan var de en massa snö och idag har det kommit ännu mer snö -.- Ogillas! Haha. Hursomhelst :)
Unga föräldrar mötet på Hulta gick bra :) fikade, pratade med andra unga mammor och myste med deras bebisar :) Riktigt mysigt! Sedan pratade jag med min kontakt där lite och jag skall ringa henne idag eller imorgon för att prata om en lägenhet i Borås rätt snart :) Hoppas hon kan hjälpa mig med det .. Hade varit super. Bättre och hellre Borås faktiskt än Alingsås, och bo där ett år kanske, sen flytta vidare till Göteborg med bebis :) <3

Så om en stund skall jag iväg och träffa en kompis här i Alingsås kanske ett tag, innan jag åker intill barnmorskan på kontroll i Borås :) efter det bort till Kna(u)lleland för att köpa våtservetter till bebis ^^ sedan hem :) ta det lugnt bara resten av kvällen. Försöker vara aktiv och göra saker nu innan bebis kommer. och imorgon skall jag ringa min kontakt som sagt, och lägga in alla bebis kläderna i en byrå så det är klart innan bebis kommer, sedan skall Martin sätta in denna datorn nu på mitt rum :) så jag har den, hihihi!
Annars har jag ingenting mer inbokat. Kanske träffa en annan kompis i veckan/helgen. Jo, om bebis inte kommit på torsdag enligt BF så är det begravning i Partille för morfar :( <3 Så de blir en hel del den dagen kom jag på...

Nu skall jag börja fixa iordning mig sågott som det går :)
Och Martin hjälper mig med lite hjärngympa nu varje dag, för att kunna hantera min stress och oro inför allting som komma/skall .. Och jag har försökt denna metoden i två dagar nu och de börjar kännas klarare i skallen på en. Skönt, orkar inte gå omkring med denna sorg, oro och längtan i huvudet. Bara drömmar ändå /:

Men ha det fint allisammans!
Bebis och jag mår annars utmärkt :)

Elly abdikerar

Kommentarer
Postat av: Hanna

hjärngympa? Hur går det till? Låter som något jag skulle behöva testa :P

2010-02-03 @ 09:20:41
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0