1

1 enda dag kvar till beräknad förlossning, och ännu inget tecken på att bebis vill komma ut. Men de gör ingenting, du kommer när du är redo lill älsklingen <3

Kom på att jag glömt skriva att i måndags fixade jag bilbarnstol :) så nu har jag äntligen fixat det så jag får med mig älsklingen efter förlossningen, hehe.
Igår vid halv ett träffade jag Maxi :) längesedan, så vi satt en stund på stationen här i Alingsås med han och hans flickväns hund och snackade till halv tre, sedan tog vi bussen bort till Borås, dock hoppade han av efter tre hållplatser för att han skulle hem och börja med middagen till sin kärasta :) kom till barnmorskan vid 15.30 då jag hade tid, pratade om situationen som förra gången, gjorde en kontroll och ställde lite frågor som vanligt :) Bebis hade inte vuxit någonting på SF kurvan, men det var okej ändå :) magen har sjukt och då brukar magen inte direkt växa mer ^^, Tog blodtryck och de var okej, sedan lyssnade vi på bebis hjärtljud. Och det låg på 134 slag/minuten :) Vilket var normalt! Och min vikt har gått ner ett kilo till, så på 2-3 veckor har jag gått ner 4 kg. YEY! Haha :) något bra!...
Sedan åkte jag bort till Knalleland, köpte tops på HM haha, och fick köpt mig massor med våtservetter till bebis (Y). Tummen upp! Därpå åkte jag till södra torget, och blev äckligt nog uppraggad av en blatte :S Förstår inte hur killar kan med att stöta på någon som är gravid, speciellt höggravid varesig man sitter ensam eller med någon, :S men han försvann tills slut en hållplats innan jag hoppade av. Sedan åkte jag till resecentrum i Borås och väntade där, hellre inomhus än på södra där man får se ute -.-
Så kom bussen vid halv sex ungefär... Pratade lite fort med pappa som ringde mig :) Sedan hämtade syster Linda mig vid Ängabo och vi åkte hem :)

Fick i mig middag, gott! Och fick äpplesmulkaka som Martin gjort :) Sedan satt vi och pratade bara, medans barnen fixade sig inför kvällen med dusch och läxor... 21-22 kollade vi vuxna på House tillsammans, efter det gick Linda och la sig, medans jag och Martin satt och kollade på Lie to Me 22-23, sedan gick vi och la oss!
Var ganska trött så jag var glad :p hehe

Idag kanske jag skall intill Borås för att träffa en kompis :) Cim. men vi får se !
Annars blir det att ta det lugnt. Skall till socialen nästa fredag kl 11.00 för att prata med dom angående pengar och en lägenhet, antingen här eller Borås. Dock vill jag flytta till Göteborg . men vi får se hur det blir det med nästa fredag. Skall bo hos syster 1-2 månader och sedan få eget. Blir för mycket både för mig och bebis om vi skall flytta nu i sista sekund eller veckorna efter bebis kommit till världen... 

En sak som är väldigt tråkig är att jag inte kommer att kunna börja studera upp mina betyg nu första mars pga, stressen. Men nu skall jag ha hand om bebis första tiden, sedan när jag har eget skall jag börja plugga istället :) så det är min nya plan. och allt eftersom.. Körkort och finna mig mer till ro :)

Jag älskar dig A.

Men jajja !
Nu skall jag göra iordning mig, och tråka vidare...
Ha det fint !!

Elly abdikerar

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jaha okej, ja, förklara gärna om du har tid någon gång =) Puss

2010-02-03 @ 13:17:58
URL: http://wordsbyme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0