Ny vecka idag

Idag går vi in i en ny spännande vecka, nämnligen vecka 21 :) (v20+0) Och det betyder också att halva graviditeten har gått och har halva kvar!(!!!) Så jäkla spännande så det finns inte! :)
Lite information om denna grav. veckan .


(klickbar bild)

Vecka 21: 18 sep - 24 sep 2009

Vecka 21.

Kroppen:
Vissa kvinnor får vattenansamlingar under den senare delen av trimestern. Det kan man avhjälpa genom att dricka mycket, på så sätt rensas kroppen från slaggprodukter. Halsbränna och sura uppstötningar är också ganska vanligt, undvik fet eller starkt kryddad mat. Mindre mål och mineralvatten kan lindra. På apoteket finns det tabletter och flytande medicin som neutraliserar magsyran.

Fostret: Nu överförs antikroppar från mammans blod till fostrets för att skydda det vid födseln. Fostret har nu alla sina kroppsdelar på plats och ligger och samlar på sig mer fett som näringsreserv. Hjärnan har i stort sett fått alla sina nervceller. Nervcellerna utvecklas framför allt under veckorna 10–20. Detta är en extra känslig tid, men efter det är risken för hjärnskada mycket liten. Barnet är fortfarande väldigt outvecklat och skulle inte kunna överleva utanför din mage.



En bild på bebis magen, hihi :).



hihi, bild på pappan och bebismagen tillsammans! <3

Just nu är Addo nere på AF på basinfo, jag sitter här med lite viol godis (A) och gottar mig och JA, jag har redan ätit frukost :p haha, ta det lilla lugna nu va!
Annars så skall jag och Andreas åka intill Borås lite senare och byta en t-shirt jag köpte till honom i tisdags som var för liten så han får M istället för S. höhö. Och så skall vi hem en snabbis till hans föräldrar och säga hej och hå och hämta en vhs film, Lady och Luffsen :D. hihi. Vi köpte även fyra nya filmer igår på MM.

Nepp. Om man skulle ta och sätta på lite musik.. men vad för musik?
Det får bli min andra älskling. Manson såklart <3

Jag älskar dig Andreas!


Ha de fett!

Elly abdikerar

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken söt liten,kompakt mage :D Det är så vackert!

2009-09-18 @ 13:48:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0