The day when the whole world went away..

Idag blev jag väckt att pappa ringde mig vid 09.10 (med andra ord hade jag försovit mig med dryga 20 minuter) så pratade vi lite snabbt. Sedan blev det världens fart på mig, hoppade direkt in i duschen och tvättade håret och fixade mig. Sedan på mig kläder, sätta upp håret i en toffs snabbt och försöka sminka mig medans jag kokade min gröt ^^
Blev klart och pappa kom runt 10.35 då han hämtade mig här :) (jättesnällt! <3)
Åkte iväg till Kinna för att åkat till barnmorskan, kom dit vid halv tolv ungefär, tog lite blodtryck och kisseprov. Pratade om ditten och datten som vanligt, och hade ett önskemål om att dom skall skriva över mig till Borås bvc på Södra torget istället för Kinna, de är en sådan bit att åka, både för mig och Andreas... Så nu får vi hoppas att detta går bra ! : )
Innan jag skulle gå så mätte vi magen och den låg på 27 cm och bebis hjärtslag var på 137 slag/minut idag :) bebis har inte vuxit mycket enligt mig sedan förra gången men den håller kurvan bra säger barnmorskan min ! så det är ju bara toppen om inte bäst . haha :) Efter det så sa vi hejdå och att vi skulle höras av imorgon pga lite saker.. Strax därpå ringde mamma för att hon var nyfiken på hur allt gått idag hos bm, och att hon gärna undrar om hon kan få följa med på nästa kontroll. Självklart går det bra för mig, bara jag får en tid först och främst, haha :p

Fick sedan gå hem till pappa i regnet drygt 20 minuter för att pappa fick åka intill Borås snabbt och jobba, men de gick även om det regnade rövmycket ^^

Fick hälsat på mina älskade kissemissar <3, lekte och myste med dom hela tiden.. Kollade nästan hela pogrammet av Förlossningskliniken på tv 4 också. Efter en stund kom pappa tillbaka från jobbet, och vi satt en stund och pratade tillsammans.. Sedan åkte vi tillbaka till Borås för att han skulle lämna mig och så tog vi en snabbis till affären för att handla lite varor för hemmet, både jag och pappa :).
Åkte hem till mig efter det, bjöd pappa på lite kaffe och fika för besväret . sen kom älskling hem från jobbet, och vi pratade alla tre en stund. 20 minuter efter ett bra samtal var pappa tvungen att bege sig hemåt till katterna mina och hem för att äta. Tackade för idag och sa att vi hörs snart igen såklart : )

Älskling och jag satte oss i soffan, myste framför tvn med godis och sedan mackor och oboy/mjölk ^^ gottit! Kollade på South park och lite annat då de var reklam. Sedan blev älsk trötter så han gick och la sig för typ 30 minuter sedan, så jag satt själv uppe och kollade klart på tv pogrammet vi såg, och nu sitter jag här ^^ var trist att sitta framför tvn själv :( buhuu !!

Så dagen har praktiskt taget varit väldigt bra idag :) Kontrollen hos barnmorskan gick kanon, och handla, och vara hemma och mysa självfallet!
Men nu får jag nog börja avsluta här känner jag nu... Skall upp vid 08 imorgon och fixa iordning mig, diska, bädda och fixa lite tvätt. efter det vid halv 12 skall jag iväg till stan för att gå på ett möte hos AF vid 12. Efter det åker jag väl hem igen och börjar därpå nog med middagen, vad det nu blir ? Absolut ingen aning :o får kika runt lite ^^

Ha de bra!

Elly abdikerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0