Än lever jag!

Än lever jag! Det är de rätta man kan säga om mig, ÄN lever jag, här, kvar i denna värld. Inte undra på egentligen att många tar livet av sig när världen hela tiden säger emot och alltid säger nej till en, inte konstigt. Jag förstår ..

Jag vet många just nu som mår piss över sitt liv, framför allt vissa av mina närmaste vänner, okej två av dom mår uselt nu. Jag säger detsamma, men vi får stötta varandra, så gott det bara går nu. Det kommer bli bra (?). Eller? Mja, de är väl frågan det, om man skall orka fortsätta ett liv som ändå inte ger något alls. Det är frågan de..

Sedan igår har jag tänkt väldigt mycket på livet och vad livet har att erbjuda mig. Egentligen kom jag bara fram till ett par saker. Jag ville ha fler saker men kom inte på mer än dessa.
  • Mina vänner först och främst ger mig väldigt mycket glädje, iallafall ens riktiga vänner.
  • Min underbara pojkvän som älskar mig för den jag är och inte för den jag har varit.
  • Min familj som är upp och ner emellanåt, men de känns som att de börjar bli bättre nu. Alla familjer har sina stunder, både bättre och sämre men just nu.. Känner jag verkligen att dom ställer upp och försöker.
  • Mina älskade husdjur. Dom gör saker och ting bättre, när ingen finns där man kan krama om och gråta med finns dom där och värmer ens tillvaro.
Det finns ju oändligt många frågor om livet som man verkligen aldrig, och då menar jag aldrig få reda på, få ett svar till. Rätt trist men det är så de är dessvärre .. Första gången igår på väldigt länge hörde jag av syster Linda på msn eller i huvudtaget. Det kändes faktiskt rätt skönt ändå, att ändå veta att hon ännu lever, att hon finns där i de mörka.. Någonstans. Pratade lite smått iallafall och kom överrens om att vi skall försöka träffas så snart som möjligt i Borås eller om dom kanske kommer hit bort till Kinna och hälsar på oss en stund :)
Saknar väldigt mycket att vara en helfamilj, känns så konstigt nu med allting men de känns som att alla börjar få lite mer kontakt med varandra, tackochlov!
Äsch, nu skall jag sluta svammla om mitt och återgå till de realistiska! :)

Senare till eftermiddagen kommer älskling hit och sover hos mig till söndag! :D Och än så länge vet jag inget som vi två har bestämt, kanske drar ut eller så. Man får se .. :) Denna veckan har faktiskt varit händelserik, mer än andra veckor som gått med tanke på att jag både träffat syster Annelie i Vallda med hennes barn första gången på läääänge och fått kontakt med syster Linda första gånger på månader ,känns det att de går uppåt med detta iallafall och de tycker Madde om minsann! :)
Vi pratade ju också om att åka ner till Varberg i slutet av Maj om de är en fin dag då vi alla är lediga dvs. Jag, systeryster, syster Annelie, syster Linda och självklart våran mamma och ha en tjejdag där nere i Varberg, isåfall blir de nog tredje gången i rad vi kör med en tjejdag där nere :) Vi skulle nog behöva detta! Äta lite god mat, spela mini-golf, sola, bada och äta äckligt mycket glass^^ Då mår man va! ;)

Idag var jag också på AF vid 10.00 och pratade med min handläggare (?) där en stund och jag visade lite papper och jobbansökningar jag gjort sedan förra gången vi sågs, dvs förra månaden. Han tyckte allt såg bra ut och att han gillar att jag söker överdrivet mycket jobb på en dag så han ser att jag verkligen försöker och söker jobb! Så man kan ju inte direkt säga att jag inte söker jobb nu sedan 3-4 månader tillbaka iallafall. Nu ligger jag verkligen i, mer än förr!
Söker minst 2-3 jobb om dagen och det blir en hel del jobbansökningar på en månad ungefär :) Jag får hoppas nu snart att jag fåt ett deltidsarbete eller heltidsarbete så jag matchar upp till A^^ Så vi kan söka lägenhet innan hösten och flytta tillsammans <3

Nej nu orkar jag inte blogga mer tyvärr (^^). Skriver senare kanske.. Ha de fett alla... Apor! :D
Och Lulu! Jag saknar dig :( Huuhu!

Andreas.. Jag älskar dig :D

Elly abdikerar.. :)

Kommentarer
Postat av: emelie

a funderar med på att ge upp livet bara.



speciellt idaaaag!

2009-05-20 @ 13:47:51
URL: http://emeliewingardh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0