Skön dag

Idag har jag faktiskt haft en rätt skön dag :)

Allt började med att jag gick upp strax efter 08 imorse, fixade fruskort och lite sådant, duschade och fixade iordning mig, sedan gjorde jag lite färdmackor med mig eftersom jag måste äta så regelbuntet :P Fick skjuts ner till busshållplatsen med pappa strax innan klockan 10. Åkte bussen intill Göteborg och pratade och flummade med systeryster hela vägen :P Vi är allt då mobbade, hahaha! Hursomhelst! :)
Kom in till nisse, sedan tog vi Kungsbacka pendeln till Kungsbacka, gick till Kungsmässan en snabbis och kollade på JC men inget där heller, JC är då fan den sämsta affären någonsin :) hihihiiiiiiii. Sedan tog vi 731 runt för de fanns ingen 734 vi ville åka med men 731 blev sedan en 734 vid Älgskogsbräcka TACK och lov! ;D Kom fram till Vallda/Halla där mamma väntade på oss med påbörjad grillning :)

Sedan åt vi flinkastek, färsk potatis och lite tillbehör till detta goda! :) Till efterrätt blev det weinernauogat glass? Vetefan hur de stavas men hoppas ni fattar, och fatta en sak till :D De var gott som röven! :O Sjukt god glass :).
Sedan vid 15 tiden gick vi tre ner till bussen för att åka till stationen igen för att bege oss hemåt, eller iallafall systeryster och moder jord. Hann med en buss som gick 17.25 från nisse, men vi hoppade av vid liseberg så vi skulle hinna eftersom pendeln alltid NU mera är försenad plus att mamma skulle till systemet en snabbis och inhandla lite gott inför kvällen och helgen till sig själv och systeryster ;)
Sedan blev de att gå till korsvägen (YEY) haha, och inväntade bussen som skulle komma relativt snart :) Så vi satte oss ner en stund.. Sedan så ser jag en tjej komma gående som jag tycks känna igen och JA eftersom damen kom fram till mig så kände jag henne, träffade Pariis där så vi satt och tjötade 10 minuter innan hennes spårvagn kom... Trevligt och förlängesedan vi sågs! :) Kulkul!
Äntligen kom bussen hem och jag bestämde mig för att åka med mamma hem en snabbis för att fixa iordning mig plus att jag ändå skulle till Borås strax därpå för att träffa Addo en stund :) Orka vänta i Kinna liksom, haha ;D Bättre då ju att vänta hos mamma ! :) Gick därifrån vid 18.13 kanske och kom fram till hållplatsen, satt och väntade en stund och hämtade lite luft. Hahah ;P Sedan kom 450 mot Borås och jag tråkade på bussen i 35-40 minuter dit... Med två äckliga fjortisar några platser längre bak som lyssnade på "fjortis metal", det var inte kul alls -.- Men de fick gå ändå!

Kom in till Borås, satt och väntade en kvart på älskling som skulle duscha och greja lite innan och sedan kom han. Så satt vi och snacka en stund, sedan gick vi till Mc Donalds och köpte två cheese ;) Gött som röven! Haha :) Sedan när vi suttit där en stund så gick vi bort till stationen igen för att jag skulle bege mig hemåt och likaså Baby :( Satt några ynka minuter och pratade det sista, sedan blev de hejdå-baby-puss-puss-på-varandra. Haha ;D Åkte bussen hem till gamla Kinna och sedan blev det 20 minuters gång hem för min del :) Ork! ;P

Så de var väl hela min dag, så nu sedan snart en timme tillbaka har jag varit hemma och nu skall jag sluta skriva, är så trött i hela kroppen och fötterna värker, har gått mycket idag :) Hurtiga Madde är i farten, haha :D Men jaja! :) Skriver senare imorgon, om de finns något skoj i helgen som händer... SKRIV DÅÅÅÅ :D !!! Drar mig nu. Tjabbaaaaa !

Elly abdikerar ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0