Fakta om min graviditet idag

Du är på dag 74 av 280. (26,4%).
Du är i vecka 11.
Du har gått 10 fulla veckor och 3 fulla dagar (v10+3).
Du är i 2:a kalendermånaden.
Du är i 3:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester ett.
Beräknat förlossningsdatum Söndag 7 februari 2010

Du har 206 dagar kvar till beräknad förlossning.

Vecka 11: 13 jul - 19 jul 2009
Vecka 11


Kroppen: Det syns fortfarande inte att du är gravid, men du kan känna det mycket tydligt. Den trötthet som många känner är ett tecken på att man ska ta det lugnt. Vissa kan känna sig svimfärdiga om de tvingas stå upp en längre tid, till exempel på bussen. Det beror på att blodtrycket är lägre.
Fostret: Huvudet är nu rundare och ögonlocken är tydligare, de har redan öppnats och kan slutas vid beröring. Händerna kan också stängas vid beröring. Nu är fostrets alla viktiga organ i stort sett färdiga och ska bara växa i storlek. Ännu kan du inte känna att fostret rör sig, men vid ett ultraljud kan man se rörelser.



Detta är så spännande så det inte är sant. Att varje dag ha min lill* guppi med mig i min mage, som växer allt mer och mer för var dag och vi kommer gå igenom så otroligt mycket tillsammans, både glädje och sorg men mestadels glädje såklart! :)
Nu kilar jag igen gott folk! Är så sjukt varmt, skall nog gå ut en stund jag nanar kudden strax... Skall upp kl 08 och fixa iordning mig sedan iväg vid 10.05 med bussen till korsvägen och gå till Kba pendeln mot Kba sedan 734 eller om det blir 733 bortåt mot Vallda med systeryster och vara med mamma! :) Ha det fint! <3

Jag älskar dig Andreas! <3 Vi mot världen.


Elly abdikerar :)

Kommentarer
Postat av: Sarah

Min mamma Fyller år den 7.e februari. :-D

2009-07-20 @ 01:15:26
URL: http://ssssarah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0