It hurts

Nu har jag haft sammandragningar/förvärkar i över en timme, och det blir inte bättre någonting :( Gör så ont! Det spänner och släpper efter några sekunder, så kommer dom tillbaka inom fem minuter och är och jävlas med mig några sekunder så försvinner dom. Aoouu! Det gör ont. Även när jag ställer mig upp fortsätter dom att komma till och från... Det hjälper inte med att ligga, sitta, stå, gå eller duscha :( Bada hade jag gjort OM vi hade något badkar men tyvärr har vi bara en liten dusch ..

Jag vet snart inte längre vad jag skall ta mig till. Jag har haft förvärkar/sammandragningar några få tal gånger innan denna här starka gången, MEN aldrig såhär länge eller såhär kraftigt /: Usch...

Jag är så himla rädd för att föda förtidigt och att de skulle hända barnet någonting som inte går att göra någonting åt, dvs eftersom bebis inte är fullt utvecklad ännu så finns det en chans att något kan hända som inte skall hända :( så jag hoppas på att detta försvinner snart .. Jag är så orolig !

Alldeless nyss kom precis en till och det gör gaaaalet ont. :( Uuuh! Vill ha Andreas här hos mig! aj, nu kom en liten till... Sammandragningar/förvärkar är inte roligt, dock hade jag inte direkt förväntat mig att det skulle vara kul heller men gaaahhh!! :( Ont ont ont, ONT det är vad de gör .. Mamma sa något i förrgår kväll när vi språkade att hon hade förvärkar/sammandragningar som också kändes en hel del. Stackars oss kvinnor som har förvärkar/sammandragningar som känns såhär alltså, vissa blivande mammor som knappt känner av detta eller har simpla förvärkar/sammandragningar har tur :p Men ack inte jag .. Sendrag har jag också till och från, när jag ligger ner och spänner mina ben, då känner jag hur det gör ont i mina vader. aj aj !!

Hursomhelst. Hoppas att detta går över snart eller försvinner lite så jag kan försöka bädda sängen, äta lite lunch och fixa mig för att åka nertill stan .. /: men om detta fortsätter får jag stanna hemma :(.
Aj, nyss fick jag en till förvärk! Uscha...

Nu får jag väl sluta skriva och försöka vila ett tag till ...
Någon som vet något tips man kan göra om man har relativt kraftiga förvärkar/sammandragningar för att förhindra eller kanske underlätta det på något sätt?


Aj, nu kom det en till :'(

Elly abdikerar

Kommentarer
Postat av: bea

GUMMAN! hoppas det går bra<3

2009-12-03 @ 14:16:02
URL: http://heyitsbea.devote.se
Postat av: rebecka

hej igen! becka från andreas förra klass på viskastrand här :) hoppas allt är bra med er och dig ! låter som om du hade riktigt ont =( adda mig på msn om du vill föresten :) [email protected]

2009-12-04 @ 09:17:41
URL: http://rebeckj.blogg.se/
Postat av: LINA - Benjamins mamma

HUR HAR DET GÅTT!?

2009-12-04 @ 09:27:46
URL: http://lajniish.blogg.se/
Postat av: Lina Ekesrydh

man kan bara TA DE LUNGT, lägga sig ner, slappna av, ta ett varmt bad? om de inte funkar så ska man ringa till föerlossnigen o rådfråga bara, men det är tyvär vanligt med tidiga sammandragningar!

2009-12-06 @ 22:53:50
URL: http://linaekesrydh.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0