I'm back. I'm home again!

Nu är jag hemma igen efter flera dagars Stockholms vistelse hos min älskade Lulu <3 Åkte i måndags morse och kom hem för drygt 3 timmar sedan, DÅ anlände jag i Borås... Sitter här helt ensam i lägenheten just nu medans Andreas är på julfest med jobbet. Tråkigt att vara ensam... Saknar Lulu :( Världens bästa sällskap ! :)



Första dagen i Stockholm - Måndag

Den bestod av att åka buss från Borås - Alingsås och därefter X2000 upp till Stockholm. Var väl framme i sthlm vid 13.50 då möttes jag av min Lulu :D Hejade en stund och gick vidare för att köpa tre-dagars-kort så vi skulle kunna åka runtomkring i stan och hem :)
Åkte hem till Lulu och Peter. efter en stund hemma hos henne kom Petri hem, hejade och vi hade redan satt igång med middagen till oss tre .. Färskpasta med bacon/ostsås :D Mumma! Sedan så åkte P till garaget några timmar och vi satt och pratade och myste med katta :) När P kom hem så låg jag och Lulu sågott som och sov :p hha, var så trötta efter dagen. Vi kollade också på Törnrosa innan vi nanade gott. hihi :)

Andra dagen i Stockholm - Tisdag

Vaknade någongång vid 09 tror jag. Var allmänt sega haha, gjorde iordning oss segt och tog en lång och mysig frukost tillsammans, det är ju inte så ofta man får äta frukost tillsammans med någon eller med Lulu :) Sedan vid 14 tiden drog vi bort till "stan", Jakobsberg centrum. Haha :) Lallade omkring i någon timme och sedan tog vi bussen hem, snöade så jäkla mycket :o Blev nästan jobbigt. haha när man väl inte har snö vill man ha det och sedan blir det tvärtom stört nog :p Människan är allt en velig sak här i världen ^^,
Sedan kom Peter hem, och vi orkade inte laga mat så det fick bli pizza :) MUMMA! :D haha. Ännu mer god mat som dagen innan :) hihi. Åt lugnt och sansat, sedan somnade P i sängen och vi pratade och fulade oss ^^ som vanligt :) Mysigt! Sedan tog vi det bara lugnt resten av kvällen, massor med prat, lek med kissemiss och film :) Blev Bridget Jones Dagbok, vi alltså jag och Lulu som hade hoppats på Desperate Housewives fan :D men icke sa tvn :( Kollade klart på den och sedan nanade vi sött .

Tredje dagen i Stockholm - Onsdag

Gick upp runt 09 och hade rätt bråttom eftersom vi låg redan efter i våran tidsplan för dagen ^^, Fixade oss och åt frukost, sedan flög vi iväg med buss till Kallhäll station för att åka vidare till Stockholm central och vidare in till stan för en hel dag :) Kom in vid 12 tiden någongång har jag för mig, haha. Hoppade på bussen som gick bort till Skansen, hoppade av och tänkte gå in men de var för dyrt och då tappade vi genast lusten för det hah. Så vi tog bussen tillbaka och gick tillbaka till centralen för att vi tänkte åka turist buss men de var för dyrt så de sket sig också ^^ Tog en buss intill stan igen och gick omkring för Lulu skulle på julklapps jakt till Petri :) blev en bra julklapp till han, hihi .. Efter det traskade vi bort lugnt och försiktigt till stationen igen för att åka hemåt :) Hade fått se en hel del och haft skoj! Fick två kommentarer av.. turkar som vanligt ^^ Pinsamt :D inte sant Lulu? Uscha :D
Sedan när vi kom hem var vi övertrötta, kissenödiga och hungriga. P trodde väl inte vi var riktigt kloka :D haha. men de var vi faktiskt !!! :o Bara att vi behövde ladda om våra batterier ett tag och kissa samt äta :p haha. Sedan blev det middag som snälla Peter fixat till oss tre :) Spagetti och köttfärsås! Väldigt gott :D God mat tre dagar i rad? Gott att bli lite omhändetagen (A). hihi! Efter det åkte Peter till garaget och fixade medans jag och Lulu satt och fikade i köket med katten och massa jul gottgott :)
Satt över en timme och skrattade sönder oss av konstiga saker vi båda sa :p haha, det var väldigt trevligt iallafall! :) Sedan satt vi lite vid datorn, beställde tåg biljett hem för mig och sen tog vi det väldigt lugnt :) Skönt ! Alltid lika trevligt, skoj, bäst och absolut mysigast att vara med Lulu <3 Sedan kom Petri hem och vi låg halvt som halvt och sov, hoppade i kojjs och små pratade lite tills vi somnade :). hihi!

Fjärde dagen i Stockholm - Torsdag

Sista dagen var kommen i Stockholm! :( Buhu. vaknade och gick upp vid 09 någonting tror jag allt.. Fixade oss och gade bråttom, haha igen :o Smink på, dusch snabbt och sedan frukost i ett enda naffs! haha. De där lät ;p Hursomhelst! Packa ihop mina saker inför hemresan iallafall. Sedan fick vi gå och då var klockan alldeless för mycket, för oss.. Kom iväg vid 10.45 typ och alla tåg var försenade någon minut från Järfälla intill sthlm stad.. Typiskt. Och så självklart skall det bli snöoväder haha. Ännu mer otur! men det gick ändå :) tack och lov. :)
Tog pendeln intill stan och var väl framme vid 11.20 någongång. Strax därefter gick vi in på centralstationen och letade sittplats för vi orkade inte stå :p Såg en massa roliga människor därinne som alltid man gör när man sitter och glor som vi gör ;p
Rätt som de var såg vi ett igenkänt ansikte, det var ju förfan Rolf Lassgård säger vi båda till varandra och ler gigantiskt! En riktig stjärna :D haha. Lite skoj :) Han gck förbi oss två gånger och sedan tredje gången började vi båda att le mot honom, speciellt Lulu och då log han stort tillbaka och sa hejhej till oss : D haha. Lulu sa hej och stor log då jag stor log och nickade vänligt åt honom istället för ett hej :p haha! En kändis fick vi allt sett i Stockholm !! :)
Efter det fick vi nästan bege oss bort till mitt tåg som skulle gå 12.10 från spår 10 :). Kom dit och de var knökfullt med jobbiga folk, hundar som skäller och ja usch :p Till sist kom mitt tåg, blev ett rätt snabbt farväl till min älskade Lulu, buhuu. Och strax därefter åkte tåget bort från Lulu och hem igen för min del .. Satt och halvsov nästan hela resan typ, rätt skönt :) vaknade av att jag fick höra ett meddelande i högtalarna från tågvärdarna som sa att tåget är försenat, drygt 18 minuter :| Orka tänkte jag, och HOPPAS att jag inte missar mitt tåg från Herrljuga - Borås :o. Tack och lov hann jag med god marginal :)... Sen blev Herrljuga tåget försenat 7-8 minuter också, men till sist kom det iväg och påväg till Borås.
Väl framme i Borås då var klockan 16.03 och jag skynde mig bort till centralen för att kolla när min buss hem skulle gå, fick vänte några få minuter men sen kom också den och jag var påväg hem :) När jag väl hoppat av bussen kom precis Andreas med hans mor från jobbet. Hälsade snabbt och vi gick in tillsammans...

Andreas hade jättebråttom eftersom han skulle iväg på julfest med jobbet så han började fixa sig direkt och ha sig. Jag började packa upp och städa här hemma, var så skitigt. Blä :|
Sedan vid 17.20 åkte A iväg till stan för festande med jobbet, och jag blev igång satt med städning och fixning här hemma en liten stund. Väl klar så satte jag mig här för att tråka mig och äta lite... Och nu har jag suttit här en bra stund.. Skall kolla om det går något bra på tvn nu iallafall. annars sätter jag mig väl här igen en stund och sedan går jag nog och lägger mig. Andreas skulle vara iväg ett bra tag och jag orkar inte sitta uppe och invänta den... Så jag går väl och kollar tvn nu, annars här en stund till så länge jag orkar och sedan sussa... Duscha och fixa mig innan jag går och nanar bara :)

Måste bara säga, TACK underbara Lulu för dessa sjukt bra dagarna tillsammans med dig, hos dig i Stockholm :) Det behövdes för oss båda! Det är ju inte alltid och ofta vi träffas längre :( Nästa gång vi ses kanske jag har en liten bebis med mig, hihi :)
Jag saknar dig redan Lulu <3

Ne. nu har jag uppdaterat för en vecka, haha :)
Ha det fint !

Elly abdikerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0