All fucked up and dead to the world

Då sammanfattar jag helgen lite kort och fort, så gott som det går ^^,

I fredags fyllde min gubbe år, och två av hans kompisar kom hit runt 19 tiden. Åt pizza tillsammans, drack och åt gott. Lyssnade på musik, pratade och sedan kollade vi lite på Little Britian. Dock var födelsedagsbarnet hur trött som helst, med tanke på dagen innan osv. Julfesten. Så grabbarna grus drog runt 22 tiden tror jag, och Andreas hoppade i säng vid 22.30 :) Jag fick städa och fixa undan lite efter deras stök men de gjorde jag så gärna, Faktiskt ^^

I lördags gjorde vi så gott som ingenting, var hemma bara och tog det väldigt lugnt. Hade DH maraton, så nu har vi kollat klart på s02 :) haha. Tråkigt, ingenting att kolla på om kvällarna tillsammans. Skoja :) Haha.
A's mamma kom förbi med mat till Andreas :p väldigt snällt! Och jag åt upp min pizza från gårdagen. Sedan kollade vi på film på tvn, efter den gick vi och nanade och då stod väl klockan på 21-22 någonting ^^

I söndags vad hände då? Inte mycket alls, med tanke på att jag varit sjuk, är sjuk så hade jag smittat ner Andreas så han blev sjuk i lördags/söndags så han mådde väl inte för bra om man säger så, förkyldning, halsont, hosta och feber som jag hade, har... /: Vi slappade hela dagen, väldigt skönt (:

Igår, måndag så var Andreas hemma från jobbet, pga han är, var sjuk. Så vi kurerade oss tillsammans med sängen, tvn, datorn och sedan var vi tvugna att gå och handla här lite så vi tog en liten promenad till våran ICA butik och fick handlat det vi skulle ha, sedan kom vi hem och tog det lugnt. Jag började med maten medans A satt och spelade wöw. Som han börjat göra igen. haha. Stackarn (:P)
Annars så kollade vi lite på tvn till kvällen, myste och tog det lugnt :) Pratade en hel del med tanke på allting som hänt, händer runtom oss just nu och oss själva. Vi började lite smått prata om förlossningen, hur vi skall göra med vissa saker. Vad man skall ha med sig, i skötväskan. Hur vi skall ta oss dit när det väl gäller. Och ledigheten osv. Och massa annat :)

Idag, tisdag... Andreas åkte iväg imorse till jobbet även om han var hur krasslig som helst, duktigt! :) Själv gick jag upp vid halv sju och tänkte äta frukost till Vakna med The Voice men kom på att dom har slutat nu pga lov ^^ så de fick bli lite nyheter och sedan Cartoon Network istället ;) Dexters abratory! :D Så grymt kul, sedan somnade jag om i soffan med täcket om mig, vaknade sedan vid halv 10. Gick upp, satte på datorn och kollade runt lite. Sedan bäddade jag sängen, och tog disken från igår kväll.. Efter det satte jag mig framför datorn igen och nu sitter jag som sagt här :p
Skall alldeless strax ta och dammsuga hela lägenheten, fixa iordning lite överallt, damma osv. Sedan får väl jag ta och hoppa in i duschen och fixa mig. Såhär kan man ju inte lukta ^.^

Snart är det julafton :) Det är faktiskt första gången på fleera flera år som jag riktigt längtar till julafton. Troligen för att hela familjen skall synas för en gångs skull, och lite annat folk :) Vi blir ett antal i år :) myspys! Jag, systeryster, pappa, mamma, Linda och Martin, farfar, Annelie, Stoffe, Amanda och Philip plus Stoffes mor och far. Så vi blir en hel del denna julaftonen :D Kan nog bli riktigt mysigt ! 13 personer blir vi på jul! :) hihi.

Får se vad jag tar vägen på nyår. Syster Annelie ville att jag skulle vara hos henne för hon skall ha lite kompisar med familjer där hos henne :) plus att hon vill ta hand om mig nu med tanke på mitt tillstånd ^^, söt syster man har :) Kanske vara hos henne, äta gott och ha trevligt sällskap och sova över där. Men jag får se, kanske stannar hemma för att göra Andreas sällskap också ?

Nu kilar jag :) mot dammsugaren! :o
Ha de brao !!

Elly abdikerar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0